Calyces: Ο άνθρωπος και οι αδυναμίες του, είναι ένα από τα βασικά θέματα στο “Impulse Τo Soar”

Follow Calyces on:

Facebook | Instagram | Spotify | Bandcamp | YouTube


Συνέντευξη: Βασίλης Λύτρας

Το “σωτήριον” έτος 2020, οι Calyces κυκλοφορούν το “Impulse Τo Soar” (δισκοκριτική εδώ!) και μας χαρίζουν μία από τις καλύτερες κυκλοφορίες της χρονιάς.
Υπήρχε λοιπόν περίπτωση να χάσω την ευκαιρία για μια κουβέντα με τον Μάνθο Στεργίου;
Όχι βέβαια…

Καλησπέρα Μάνθο και ευχαριστώ για αυτή τη συζήτηση!

Σε ποια φάση σας πετυχαίνω;

Γεια σου Βασίλη, να είσαι καλά!
Αυτό το καιρό είμαστε στην φάση που έχουν γαμηθεί όλα!
Εντάξει όχι και όλα μην είμαστε υπερβολικοί έχουμε την υγεία μας, προς το παρόν τουλάχιστον, και αυτό είναι αρκετά σημαντικό.
Όσον αφορά την μπάντα όμως, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε -την δεδομένη χρονική στιγμή- είναι να μελετάμε και να γράφουμε νέα riffs!

Πάμε να πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή και όταν λέω αρχή, εννοώ το πανέμορφο εξώφυλλο του δίσκου.
Φαντάζομαι πως πολλοί θα “πήραν μυρωδιά”, για το τι θα ακούσουν βάζοντας το “Impulse Τo Soar”.
Θέλατε να πετύχετε κάτι τέτοιο;

Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε.
Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα ακριβώς αυτόν το σκοπό, μπορεί όμως και να προέκυψε υποσυνείδητα, λόγω των ακουσμάτων μου και των επιρροών μου.
Σίγουρα η αδερφή μου η Μαρία που έφτιαξε τον πίνακα δεν ήθελε να πετύχει -φαντάζομαι- τίποτα τέτοιο.
Καταλαβαίνω όμως απόλυτα κάποιον που βλέποντάς το, ίσως ψυλλιαστεί τι θα ακούσει!
Το ίδιο θα έκανα και εγώ και είμαι απόλυτα εντάξει με αυτό.
Φαντάζομαι πως κάτι τέτοιο ισχύει και σε αρκετές death metal κυκλοφορίες λόγω των logos και του splatter θέματος.

Πόσο σημαντικό το αισθητικό κομμάτι μιας μπάντας;

Προσωπικά το θεωρώ πολύ σημαντικό.
Έχει τύχει πολλές φορές να βάλω μια κυκλοφορία μόνο και μόνο γιατί με τράβηξε το εξώφυλλο ή η αισθητική μιας μπάντας.
Είναι η πρώτη εντύπωση που δίνεις στον άλλο για κάτι πριν το ακούσει.
Σαφώς υπάρχουν και αντίθετα παραδείγματα και μάλιστα σε πολύ μεγάλες και γνωστές μπάντες.

Το album λοιπόν βγήκε τον Οκτώβρη και νομίζω πως έχει πάει εξαιρετικά μέχρι στιγμής, σωστά;

Για μια μικρή και “νέα” μπάντα σαν εμάς και δεδομένου ότι δεν έχουμε καταφέρει να παρουσιάσουμε ακόμα live το album, δεν τα έχουμε πάει και άσχημα θα έλεγα.

Ποιο ήταν το καλύτερο σχόλιο που έχετε λάβει μέχρι στιγμής;

Είναι αρκετά τα καλά σχόλια που έχουμε λάβει, είτε από το διεθνή τύπο είτε από τα social pages μας και δύσκολα μπορώ να σταθώ σε κάποιο συγκεκριμένα.
Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσω κάποια, είναι αυτά που λένε για προσωπικότητα στον ήχο μας, κάτι που το θεωρώ μεγάλο κομπλιμέντο!

Πως δουλέψατε κατά την διάρκεια της δημιουργίας του “Impulse Τo Soar”;
Ποια η διαδικασία – μεθοδολογία που ακολουθήσατε;

Όλα ξεκίνησαν με μερικά riffs που συνέθεσα και στην πορεία κατέληξαν σε ολοκληρωμένα κομμάτια.
Δημιούργησα κάτι σαν “σκελετό” από κιθάρες και προγραμματισμένα τύμπανα μέχρι όλο αυτό να πάρει την μορφή προ παραγωγής.
Στην συνέχεια βάλαμε το υλικό κάτω με τους Αλέξη στα drums, Γιάννη κιθάρα και Στέλιο στο μπάσο, οι οποίοι με την σειρά τους έβαλαν την προσωπική τους πινελιά.
Προβάραμε εντατικά και μετά από λίγους μήνες, όταν όλο αυτό πλέον είχε “δέσει”, μπήκαμε σε διάφορα studios της Αθήνας να το ηχογραφήσουμε.
Την μίξη ανέλαβε ο Έκτορας Τσολάκης και το mastering ο Alan Douches στα West Side Music Studios στην Νέα Υόρκη.

Μπορώ να φανταστώ την αδυναμία σας στους Mastodon ή στους Baroness, αλλά πέραν αυτών, ποιες οι υπόλοιπες μουσικές σας επιρροές που δεν γίνονται αντιληπτές με την πρώτη ματιά;

Αγαπώ πολύ τους Mastodon και τους Baroness και πάντα χαίρομαι να ακούω να μας συγκρίνουν με αυτούς.
Μεγάλη μας επιρροή είναι επίσης και οι King Crimson, οι Rush, oι Tool, o Devin Townsend, οι Dillinger Escape Plan, οι Gojira, οι Alice in Chains και πολλές άλλες μπάντες!

Πως ήταν η συνεργασία σας με τον Alan Douches;

Για τον Alan έχω να πω μόνο τα καλύτερα.
Πέρα ότι έχει δουλέψει σε album και μπάντες που τις θεωρώ αγαπημένες μου, είναι και ένας από τους πιο cool επαγγελματίες που έχω συνεργαστεί ποτέ και το εννοώ!
Ήταν πάντα θετικός σε ότι τρέλα του λέγαμε.
Φαντάσου ότι για να καταλήξουμε στο τελικό master, πρέπει να μας έστειλε τουλάχιστον 5-6 versions και ήταν πρόθυμος να μας στείλει άλλες τόσες μέχρι να είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα.
Τον ευχαριστώ πολύ που δεν μας έστειλε στο διάολο.

Πάμε και στο κομμάτι των στίχων;
“Τι μας λέτε” μέσα από τα κομμάτια σας;

Θα έλεγα ότι το κάθε κομμάτι έχει την ιστορία του και πάντα πρωταρχικό λόγο έχει η μουσική σε αυτό.
Αυτή καθορίζει τις λέξεις και το νόημα πίσω από κάθε φωνητική γραμμή, κάθε πρόταση και ρεφρέν.
Ο άνθρωπος και οι αδυναμίες του είναι ένα από τα βασικά θέματα , πότε μέσα από προσωπικές εμπειρίες και πότε από γεγονότα που απασχολούν τον πλανήτη μας.

Προφανώς και η όλη “πανέμορφη” κατάσταση που ζούμε έχει επηρεάσει τους Calyces, που φαντάζομαι υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν μια σειρά από live.
Ποια τα συναισθήματά σας στην σκέψη ενός live της μπάντας με καθήμενους;
Έστω και έτσι, θα ήταν μια λύση, προκειμένου να ξαναμπούν οι ζωντανές εμφανίσεις στο πρόγραμμα;

Θα μιλήσω προσωπικά.
Θα στήριζα ένα live με καθήμενους, όπως και θα έπαιζα σε ένα τέτοιο, όσο άβολο κι αν είναι.
Δεν θα το αντιμετώπιζα ωστόσο πότε, σαν μια δεδομένη κατάσταση.
Κακά τα ψέματα, δεν θα επανέλθουμε στον τρόπο που βλέπαμε live παλιά από την μία μέρα στην άλλη.
Θα γίνει σταδιακά πιστεύω και θα πρέπει να συμβιβαστούμε με πράγματα που δεν μας αρέσουν, προκειμένου να αρχίσει να roll-αρει ξανά ο χώρος.

Αλήθεια, τι έγινε στο video clip του “The Great Void”;

Θα ήθελα πολύ να ρωτήσω εσένα τι πιστεύεις πως έγινε (γέλια!).
Η αλήθεια είναι ότι όποτε πάω να μιλήσω για το concept του video, νομίζω ότι το καταστρέφω, γι’αυτό καλύτερα να αφήνω τον καθένα να βγάζει το δικό του συμπέρασμα.
Όλα ξεκίνησαν με μία ιδέα, που μου έσκασε κατά την διάρκεια του πρώτου lockdown τον Μάρτιο του 2020.
Μετέφερα το όλο concept στους Κώστα Κωνσταντινίδη και Παναγιώτη Τσαλαβρέτα του Napan Studio και αυτοί με την σειρά τους έκαναν όλη αυτή την καταπληκτική δουλειά! Επικοινώνησαν με τους ηθοποιούς Μιχαήλ Γιαννάκη και Ιωάννα Μπιλίρη οι οποίοι το απογείωσαν, αφού πολλά από αυτά που βλέπετε στο βίντεο ήταν καθαρά αυτοσχεδιασμοί της στιγμής.
Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα μπροστά σε ένα τέτοιο γύρισμα και ήταν μια από τις πλέον φοβερές εμπειρίες που έχω ζήσει.
Θα ήθελα να το ξανακάνω σίγουρα.

Μεγάλα Festivals ή μικρά club shows;

Θα έλεγα ότι και τα δύο έχουν την γλύκα τους.
Θα προτιμούσα όμως ένα μικρό venue γεμάτο παρά ένα μεγάλο φεστιβάλ με λίγο κόσμο από κάτω.

Πείτε μου μια ταινία που θα μπορούσε να έχει κομμάτι σας και ποιο θα ήταν αυτό!

Ωραία ερώτηση, δεν μου έχει πέρασε ποτέ από το μυαλό κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής.
Δεν ξέρω, ίσως θα μου άρεσε πολύ να υπάρχει κάποιο κομμάτι μας σε κάποια ταινία του Stephen King!
Ίσως το “Beyond Sight” στο The Shawshank Redemption, με λίγη φαντασία!

3 Δίσκοι που καθόρισαν τον ήχο σας;

Mastodon – “Blood Mountain”
King Crimson – “The Power to Believe”
Meshuggah – “Nothing”

Μπορούμε να μιλάμε για μελλοντικά σχέδια ή είναι νωρίς ακόμη;

Θα ήθελα πάρα πολύ να κάνω σχέδια για το μέλλον, ένα tour θα ήταν τέλειο αυτή τη στιγμή!
Δυστυχώς όμως θα πρέπει να περιμένουμε, όπως όλοι.
Ελπίζω όλη αυτή η κατάσταση να είναι κάτι που θα τελειώσει σύντομα.
Προς το παρόν το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να γράφουμε νέα μουσική, και αυτό ακριβώς κάνουμε!

Ευχαριστώ και πάλι παιδιά για τον χρόνο σας!
Το κλείσιμο δικό σας!

Εύχομαι καλές γιορτές, υγεία και το 2021 να είναι η χρονιά που θα τελειώσουμε μια και καλή με αυτή τη μαλακία για ιό.
Σας ευχαριστούμε πολύ για την υποστήριξή!